سازمان آزادی بخش فلسطین درباره ساخت شهرک غیرقانونی صهیونیست‌نشین در یک منطقه باستانی در جنوب کرانه باختری هشدار داد.

سازمان آزادی بخش فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساخت یک شهرک غیرقانونی در زمین‌های روستای «باتیر» در «بیت‌لحم» که به عنوان منطقه باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، این منطقه و میراث تاریخی آن را به خطر می‌اندازد. 

به گزارش میدل ایست مانیتور، این نهاد فلسطینی تاکید کرد که «بزالل اسموتریچ» از ابتدای ماه سپتامبر از ایجاد یک شهرک غیرقانونی در این مکان خبر داده است. 

سازمان آزادی بخش فلسطین توضیح داد که تأسیس این شهرک روستای باتیر را با میراث فرهنگی آن از بیت لحم و بقیه کرانه باختری اشغالی جدا کرده و منزوی می‌کند؛ اقدامی که نقض آشکار منشور جهانی برای حفظ میراث جهانی است.

شایان ذکر است که یونسکو در سال ۲۰۱۴ روستای باتیر را به عنوان میراث جهانی اعلام کرد. این روستا به خاطر شیوه‌های کشاورزی سنتی و کشتزار‌های پلکانی خود مشهور و قابل توجه است.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم از زمان پیوستن به کابینه در سال ۲۰۲۲ تلاش کرده‌اند شهرک‌های غیرقانونی را بیش از پیش گسترش دهند. بر اساس برآورد‌های اعلام شده، بیش از ۷۲۰ هزار شهرک نشین صهیونیست در شهرک‌های غیرقانونی در سراسر کرانه باختری اشغالی از جمله بیت المقدس شرقی زندگی می‌کنند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار